Strona internetowa w biznesie

Jeszcze kilka lat temu polscy przedsiębiorcy traktowali internautów po macoszemu – jeżeli wchodzili w zasięg nowych technologii to jedynie poprzez zamieszczenie prostej wizytówki zawierającej zakres świadczonych usług, numer telefonu oraz adres przedsiębiorstwa. Dzisiaj podejście przedsiębiorców do internautów uległo całkowitej zmienia – rzadko kiedy bowiem wyobrażamy sobie codzienne życie bez telefonu, czy komputera podłączonego do Internetu. W ten sposób mamy dostęp nie tylko do najnowszych informacji ze świata, czy stały kontakt ze znajomymi, ale również do Internetu kierujemy swoje pierwsze kroki w poszukiwaniu konkretnych usługodawców, bądź konkretnego produktu.

Dzisiaj przygotowanie atrakcyjnej wizualnie strony internetowej nie jest gwarancją jakiegokolwiek sukcesu – jeżeli dana strona internetowa nie występuje jako jedna z pierwszych na liście wyszukiwań przy pomocy wyszukiwarek internetowych, to nie mamy co liczyć na szerokie zainteresowanie naszą oferta. Pozycjonowanie stron internetowych może jednak wszystko zmienić!

Działania marketingowe!

Seo marketing jest dzisiaj typową usługą związaną z szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Pozycjonowanie seo ma na celu umieszczenie danej witryny możliwie jak najwyżej na listach wyników w wyszukiwarkach internetowych – badania dowodzą, że największą popularnością cieszą się witryny zajmujące pierwsze trzy pozycje i to na nie internauci wchodzą najczęściej.

Przygotowanie!

Warto zatem odpowiednio zadbać o przygotowanie naszej witryny do działań związanych z pozycjonowaniem seo. Są to nie tylko działania mające miejsce już po wdrożeniu danej strony, ale działania, które powinny być podejmowane już na etapie projektowania danej strony – tylko w ten sposób możemy ją odpowiednio zoptymalizować pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych implementując chociażby przyjazne adresy URL, czy odpowiednio zagnieżdżając linki i odnośniki w kodzie strony.

Wszystko zależy…

Warto równocześnie zaznaczyć, że nie ma jednego i uniwersalnego sposobu na pozycjonowanie stron firmowych – wszystko zależy tutaj od branży naszej działalności, konkurencji na danym rynku, czy wybranych przez nas słów kluczowych. Czasami w osiągnięciu wyników wystarczająca jest jedynie dobra optymalizacja kodu strony, a czasami wielomiesięczne starania mogą nie pomóc w osiągnięciu pierwszej pozycji na liście!

Podobne wpisy:

Share

Dodaj komentarz