Prowizje w programach partnerskich

Prowizje w programach partnerskich

Każdy program partnerski oferuje zgoła inne progi prowizyjne. Na jednych produktach możemy zarobić 5% ich wartości netto, na innych nawet 80% ich wartości brutto. Z reguły jest tak, że im wartościowsze programy afiliacyjne, tym większe prowizje uzyskuje partner. Na rynku programy można pogrupować na dwa różne typu: te, które dostępne są dla wszystkich (tutaj prowizje nie są zbyt duże) i te elitarne, które promuje kilka lub kilkanaście osób (tutaj możemy zarobić naprawdę wiele).

Jak prowizja za jaki towar?

Prowizje w programach partnerskichPrzyjęło się, że popularne produkty obłożone są mniejszą prowizją, sprzedaje się ich dużo, a więc dotarcie do kupującego i przekonanie go, nie stanowi większego problemu. Najpopularniejszymi programami partnerskimi są te, w których promować można e-booki, muzykę relaksacyjną, usługi hostingowe czy sklepy internetowe sprzedające towary codziennego użytku. Tutaj prowizje nie są powalające, wynoszą ok. 5 do 15% wartości sprzedanego towaru, ale biorąc pod uwagę, że dziennie można sprzedać wiele sztuk, to gra i tak wydaje się być warta świeczki.

Drugą grupą są tzw. towary luksusowe, na które nie ma zbyt wielkiego popytu, które są raczej nieznane, a ponadto ich cena jest znaczna. Żeby przekonać internautę do kupienia czegoś za 2 000 złotych, trzeba się rzeczywiście postarać, dlatego też w tym przypadku firmy mogą nam zaoferować dość wysokie prowizje, sięgające 500 a nawet 1 500 zł, w zależności od rodzaju programu.

Programy partnerskie to według niektórych żyła złota, możliwość zarabiania właściwie bez wychodzenia z domu i realia, które oferują nam coraz wyższe prowizje sprawiają, że Polacy z chęcią przystępują do uczestnictwa w takich przedsięwzięciach. Różnicowanie zysków może mieć dwojakie konsekwencje, jedni wolą zarabiać na konkretnym programie i wkładać w niego dużo energii, aby odebrać wysokie prowizje. Dla innych lepszym wyjściem jest otrzymanie niższych prowizji, ale promowanie czegoś, co się sprzedaje i na co jest popyt. Wybór konkretnego programu zależy nie tylko od ilości czasu, ale też naszych kompetencji w danym temacie.

Sprawdź: Programy partnerskie – salesmedia.pl

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *