Proces wdrożenia Office 365 w firmie

Ponieważ Office 365 jest rozwiązaniem niezwykle elastycznym, bazującym na już znanych użytkownikom rozwiązaniach, to proces jego wdrożenia może być w wielu przypadkach ułatwiony, także w sytuacji gdy rozwiązanie to wdrażanie jest w już funkcjonującej firmie. Sam proces wdrożenia obejmuje etapy klasycznego wdrożenia dedykowanego dla konkretnej organizacji oprogramowania.

Co prawda Office 365 dostępny jest w wielu różnorodnych planach, spośród których możemy wybrać ten, który najbardziej nam odpowiada, ale na tym nie kończy się elastyczność tego rozwiązania. Istnieje bowiem jeszcze możliwość skonfigurowania czy wręcz zmodyfikowania poszczególnych usług, z myślą o specyficznym sposobie ich wykorzystania w danej organizacji.

Zebranie wszystkich wymagań

Proces wdrożenia Office 365 w firmieMiędzy innymi z tego powodu tak ważny jest etap zbierania wymagań odnośnie wykorzystywanego oprogramowania biurowego. Bardzo istotne są tutaj zarówno informacje o już wykorzystywanych programach biurowych jak i o potrzebach i wymaganiach użytkowników. Dopiero po zebraniu wszystkich wymagań możliwe jest przystąpienie do wdrożenia usługi, idealnie skrojonej na potrzeby danej firmy. Tutaj już proces powinien przebiegać o wiele prościej, ale zalecanym etapem jest tak zwane wdrożenie testowe, po którym Office 365 udostępniony może być tylko wybranym użytkownikom, którzy pełnić będą nie jako rolę testerów. Na tym etapie możliwe jest jeszcze wprowadzenie zmian, czy też wykrycie ewentualnych problemów, a czasem wręcz rezygnacja lub dodanie niektórych usług.

Testy i wdrożenie

Po zakończeniu testów wdrożeniowych można przystąpić do faktycznego wdrożenia, które w większych organizacjach warto podzielić na zaplanowane etapy. Ułatwi to sam proces wdrożenia, ale także jeszcze w pierwszych etapach spodziewać można się informacji zwrotnej od samych użytkowników odnośnie ewentualnych zmian, chociażby sposobu konfiguracji określonych usług.

Takie częściowe wdrożenie nie powinno sprawiać jakichkolwiek problemów w normalnej pracy biura przede wszystkim ze względu na fakt, że nowe usługi Office 365 są w stanie współpracować nawet ze starszymi wersjami oprogramowania biurowego, deklarowana przez producenta kompatybilność wstecz dotyczy pakietu Office 2007.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *