O optymalizacji pliku produktowego

Product feed czyli plik produktowy to nazwa używana w odniesieniu do pliku, który zawiera opis produktów dostępnych w danym sklepie internetowym. Najczęściej występuje on w jednym z dwóch formatów: CSV lub XML. Plik produktowy umożliwia właścicielowi sklepu udostępnianie oferowanych przez jego sklep artykułów w porównywarkach cenowych, na przykład w Nokaucie, Ceneo, Skąpiec.

Jak optymalizować plik produktowy?

Kroków, które zmierzają do optymalizacji pliku produktowego jest kilka. Jedne z nich są szczególnie istotne, inne są mniej ważne. Nie oznacza to jednak, że te mniej ważne można pominąć. Pierwszym krokiem, który należy wykonać optymalizując swój plik produktowy jest założenie konta Google Merchant Center oraz zarejestrowanie i zweryfikowanie witryny URL. Aby produkty oferowane przez nasz sklep mogły ukazywać się pośród reklam innych produktów jest połączenie konta Google Merchant Center z kontem Adwords. Stworzony plik produktowy powinien zostać przesłany do Google Merchant Center. Produkty, które znajdą się w pliku produktowym powinny zawierać cechy, które umożliwią ich wyświetlanie. Tworząc product feed nie można pominąć takich elementów, jak cena i dostępność danego artykułu.

Inne działania optymalizacyjne, które należy wykonać

W reklamach produktowych elementem, który jest najbardziej widoczny jest tytuł. Zawarte w tytule i opisie produktu słowa kluczowe zadecydują o tym, na jakie hasła będą one wyświetlane w wyszukiwarce. Produkt powinien zostać określony w miarę dokładnie i precyzyjnie. To sposób na to, aby współczynnik konwersji był wysoki. W przypadku, gdy nazwa sklepu i produktu są takie same, można w tytule nazwę produktu pominąć. Zostanie ona wyświetlona bowiem pod zdjęciem. W takim przypadku zostanie ona potraktowana jako nazwa brandu. W przypadku sklepu, który oferuje szeroką gamę produktów zalecane jest stosowanie różnych słów kluczowych. To sposób na to, aby zwiększyć możliwości reklamowe. Warto też pamiętać, że tytuł ma ułatwić klientom wyszukanie konkretnego produktu.

Podobne wpisy:

Share

Dodaj komentarz