Motywacja w dziale sprzedaży

Opracowując skuteczny system pracy, który będzie uwzględniał motywowanie pracowników, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, z jakiego rodzaju obowiązkami muszą się oni zmagać. Jednym z najbardziej specyficznych segmentów jest bez wątpienia dział obsług klienta. Poprzez intensywny kontakt z konsumentem bądź użytkownikiem naszych usług wszystkie braki w nastawieniu i zaangażowaniu są widoczne natychmiast. W ogromnym stopniu przekłada się to więc na osiągane rezultaty. Zadaniem pracownika jest bowiem odpowiednie zaciekawienie klienta, tak aby był on zainteresowany oferowanym towarem, a także stworzenie przyjaznej atmosfery, dzięki której konsument będzie do naszych produktów wracał.

Motywacja w dziale sprzedażyNa spadki motywacji są w szczególności narażeni pracownicy call center. W ciągu dnia przeprowadzają oni mnóstwo rozmów, w trakcie których muszą zawsze epatować zaangażowaniem i pozytywnym nastawieniem. Jeżeli osoba, z którą rozmawiają, wyczuje, iż dzwoniący nie przykłada się do swojej pracy, nie będzie mu w stanie zaufać. Dlatego trzeba dołożyć wszelkich starań, aby tego typu pracownicy mieli siłę do działania.

Zobacz: karta sportowa

Częstym problemem jest niejasny system wynagradzania. Zarobki działu sprzedażowego zazwyczaj uzależnione są od wyników, co samo w sobie jest motywujące. Niemniej istotne jest również to, aby jasno określić cele, które powinny zostać spełnione. Dzięki temu każdy będzie wiedział, co musi wykonać. Również atrakcyjny system premiowania może posłużyć do osiągania lepszych wyników. Sprzedawca, który ma perspektywę dodatkowych pieniędzy, z pewnością będzie starał się dużo bardziej.

W przypadku call center w grę wchodzi wiele czynników, które mają wpływ na końcowy wynik. Często pracownik nie jest świadomy błędów, które popełnił. Dlatego ważne jest, aby wciąż monitorować jego pracę, a także konsultować z nim poszczególne aspekty. Ciągłe rozwijanie się jest istotne, dlatego bezpośredni przełożony powinien posiadać odpowiednią wiedzę, którą jest w stanie jasno wyłożyć, co bezpośrednio przełoży się na samego podwładnego.

Każda firma winna położyć nacisk także na korzystną i realną ścieżkę rozwoju w swojej organizacji. Pracownik musi mieć poczucie, iż nie jest przypisany do jednego stanowiska na stałe. Należy umożliwić mu szeroką możliwość awansów, które z pewnością odpowiednio go zmotywują.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *