Marketing w social media

Marketing w social media

Social media w czasach współczesnych mogą zostać wykorzystane do prowadzenia kampanii reklamowej. Wybór właściwej platformy społecznościowej do tego typu działalności powinien być oparty na grupie docelowej potencjalnych klientów. Ważny jest więc przekrój użytkowników, którzy korzystają z konkretnego serwisu społecznościowego i czy te osoby pokrywają się z założoną grupą docelową.

Facebook, Youtube, czy Instagram?

Marketing w social mediaPrzeglądając badania na temat użytkowników social media w Polsce możemy zauważyć, że Facebook jest platformą dość uniwersalną zarówno wiekowo, jak i geograficznie. Z Instagrama korzystają raczej młodsi użytkownicy – czyli będzie odpowiedni dla reklamowania rzeczy i usług przeznaczonych dla młodzieży i nieco młodszych użytkowników. Wśród młodszych użytkowników dużą popularnością cieszy się też Snapchat. Youtube to kolejna platforma, przy pomocy której można trafić do szerokiej gamy odbiorców – zarówno pod względem wieku jak i miejsca zamieszkania.

Wykorzystanie mediów społecznościowych do reklamowania produktów

Wydaje się, że najlepszą opcją do rozpowszechnienia swojej reklamy wśród dużej liczby odbiorców będzie działalność multiplatformowa, czyli posiadanie konta na wielu platformach społecznościowych jednocześnie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że platformy social media różnią się między sobą i do każdej trzeba mieć odmienne podejście. Facebook jest dość uniwersalną platformą, gdyż można umieszczać na nim teksty, krótkie filmy, grafiki, jak i zdjęcia i opinie. Youtube to narzędzie, gdzie można posłużyć się pozycjonowaniem produktu np. poprzez nawiązanie współpracy ze znanym Youtuberem z konkretną grupą odbiorców lub poprzez umieszczanie reklamy wideo. Reklama na Instagramie będzie nieco trudniejsza, gdyż trzeba ją przekazać wyłącznie za pomocą zdjęć. Dobrze będzie więc dodać grupę fotografii, na których osoby będą korzystały z konkretnej rzeczy, produktu lub urządzenia. Dobrze jest też wykorzystać pozytywną i budzącą dobre skojarzenia scenerię. W ten sposób utrwali się on w głowach potencjalnych odbiorców.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *