Marketing bezpośredni – reklama i sprzedaż

Marketing bezpośredni błędnie kojarzony jest z akwizytorami. Faktem jest, iż rozwiązanie to stanowi jeden z elementów sprzedaży bezpośredniej, nie mniej jednak nie jednak nie jest to jedyne rozwiązanie w tej dziedzinie.

Komunikacja bezpośrednia nie powinna skupiać się tylko na produktachOgólnie rzecz ujmując, jest to sprzedaże face-to face, czyli z ręki do ręki. W praktyce oznacza to, że sprzedający, wykorzystując różne narzędzia, dostarcza produkt lub ofertę do potencjalnego klienta. Wśród alternatywnych rozwiązań można wymienić sprzedaż wysyłkową, dostarczane bezpośrednio do klienta katalogi, gazetki reklamowe, ulotki, dostarczane zarówno pocztą tradycyjną (poprzez firmy takie jak directchannel.pl), jak i elektroniczną.

Rozwiązanie to idealnie łączy sprzedaż i reklamę. Przykładowo, potencjalny klient, który otrzymuje gazetkę reklamową lub katalog, ma możliwość zapoznania się z ofertą w dowolnym momencie. Przyznać należy, że jest to bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające szczegółowo przeanalizować oferowane propozycje i podjąć ewentualną decyzję w kwestii zakupów.

Marketing bezpośredni

Większość osób kojarzy sprzedaż bezpośrednią wyłącznie z produktami dostarczanymi do domu klienta. Jest top jedno z wielu rozwiązań na tej płaszczyźnie, warto jednak pamiętać, że marketing bezpośredni to przede wszystkim reklama, promocja konkretnej oferty, obejmująca także towary dostępne w konkretnej placówce handlowej.

Sprzedaż wysyłkowa

Inaczej rzecz ujmując, klient, który zdecyduje się na sprzedaż wysyłkową, wybiera konkretny produkt z dostarczonego katalogu, po czym realizuje zamówienie. Katalogi dostarczane są zazwyczaj do określonej grupy odbiorców, uwzględniając konkretne dane socjogeograficzne, np. miejsce zamieszkania, preferencje, wykształcenie, wykonywany zawód itp.

W przypadku dużych jednostek handlowych popularną formą promocyjno-reklamową są gazetki reklamowe, adresowane do niespersonalizowanego adresata. Pozornie wydawać się może, że alternatywa ta jest mniej skuteczna, jednakże rzeczywistość weryfikuje to stwierdzenie – w przypadku produktów codziennego użytku, oferowanych przez lokalne placówki handlowe, gazetki reklamowe są alternatywą, która przynosi wiele korzyści.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *