Konkurs dla klientów jako narzędzie marketingowe

Konkurs dla klientów jako narzędzie marketingowe

Konkurs dla klientów jako narzędzie marketingoweKażda firma stara się znaleźć rozwiązania marketingowe, dzięki którym możliwe będzie efektowne pozyskiwanie nowych klientów, jak również zacieśnienie relacji z istniejącymi. Możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, jednym z nich jest konkurs dla klientów.


Ogólnie rzecz ujmując, są to działania, które zapewniają firmie pożądane efekty na płaszczyźnie handlowo-usługowej oraz jakościowej.

Dlaczego warto organizować konkursy dla klientów?

 

Decyzja o zorganizowaniu konkursu dla klientów pojawia się zazwyczaj w przełomowych momentach – wprowadzenie na rynek nowej marki, rocznica powstania placówki itp. Dobrze przygotowany konkurs dla klientów może przynieść wiele pożytku, warto więc uwzględnić to rozwiązanie w planach marketingowych przedsiębiorstwa. Przygotowując konkurs należy zwrócić jednak uwagę na szczegóły – nawet najmniejsze niedociągnięcie może przyczynić się do skutków niepożądanych, z utratą klientów włącznie.

W tym momencie pojawia się pytanie, w jakim celu organizowane są konkursy dla klientów?

 

Zasadniczym argumentem jest w tym przypadku promocja marki, budowa firmowej bazy adresów e-meilowych klientów, a także pozyskanie optymalnej ilości informacji na ich temat.
Warto jednak pamiętać, że konkurs dla klientów może mieć różny charakter – rodzaj i forma przedsięwzięcia powinna być dostosowana do celów, które mają zostać osiągnięte.
Kwestią priorytetową jest w tym przypadku pozyskanie jak największej ilości informacji o klientach, łącznie z możliwością stworzenia bazy e-meilowej – aby to uzyskać należy przygotować przejrzysty i zrozumiały dla odbiorcy formularz zgłoszeniowy, w którym pojawią się prośby o podanie pożądanych danych. Rozwiązanie to umożliwia nawiązanie trwałych relacji zarówno z dotychczasowymi klientami, jak i zupełnie nowymi.
Podstawowe informacje o klientach, dotyczące ich wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania itp., pozwolą spersonifikować faktycznych odbiorców, co w znaczny sposób wpływa na efektywność podejmowanych działań handlowo-marketingowych.
Śmiało można więc stwierdzić, że konkurs dla klientów to doskonały sposób, by nawiązać trwałe i owocne relacje z kontrahentami.
Skuteczne metody wsparcia sprzedaży oferuje Edenred:

Podobne wpisy:

Share

Dodaj komentarz