Komunikacja bezpośrednia nie powinna skupiać się tylko na produktach

Komunikacja bezpośrednia nie powinna skupiać się tylko na produktachPodstawowym zadaniem dla marketingu jest oczywiście sprzedanie określonej rzeczy i usługi. Nie należy i w ogóle nie można stawiać tej sprawy inaczej, ponieważ klient ma swój rozum i jest w stanie wywnioskować bardzo łatwo, że przedsiębiorstwo nie kontaktuje się z nim tylko dlatego, że się za nim stęskniło. Jest to zasada na tyle oczywista, że zazwyczaj jest realizowana w sposób naturalny i nikt o niej nawet nie wspomina, ale zawsze należy się upewnić, że komunikacja bezpośrednie realizuje ten właśnie cel, ponieważ w realizacji praktycznej nie jest to takie proste. Pojawiają się dwa ekstrema, w których komunikacja bezpośrednia staje się nieskuteczna lub nawet przeciw skuteczna.

Komunikacja bezpośrednia nie na temat

Jednym z pryncypiów, jakie do niedawna przyświecały właścicielom nawet niewielkich przedsiębiorstw, było budowanie relacji z klientem w formie rozszerzonej. W praktyce oznaczało to, że komunikacja bezpośrednia miała na celu nie tyle oferowanie jakichś konkretnych produktów czy promowanie działania firmy, ale na przykład zaproszenia do dyskusji na forum zorganizowanym przy sklepie internetowym czy bezpośredniego błogosławienia klientów materiałami odnośnie szeroko rozumianej tematyki będącej sednem działalności firmy. Mogło to przybierać absolutnie nieadekwatne formy, kiedy do zwykłego klienta trafiała poczta elektroniczna omawiająca nowinki z branży po tym, kiedy po prostu kupił krzesło w internetowym sklepi z meblami.

Komunikacja bezpośrednia w formie przesadnie skondensowanej

Komunikacja bezpośrednia z klientem jest wartościowa, ponieważ pozwala na przekazanie informacji marketingowej, która nie tylko będzie dostosowana do klienta, ale jeszcze pożądana. Jeśli jednak jest jej za dużo w ujęciu jakościowym, może nie spełnić swojej roli. Ten błąd jest często popełniany i polega na dostarczaniu klientowi komunikatów powodujących klasyczna klęskę urodzaju. Bardzo sensowne jest przedstawienie kilku ciekawych ofert lub zaproponowanie kilku kategorii, które klient w miarę własnych potrzeb i zainteresowań może eksplorować, ale jeśli zarzuci się go dużą ilością treści ogólnie rzecz biorąc sensownych, ale zbyt skondensowanych, na pewno nie osiągnie się rezultatu przekazania większej ilości wiedzy na raz. Usługi w tym zakresie warto powierzyć wyspecjalizowanym firmom, jak przykładowo Direct Channel – www.directchannel.pl.

Podobne wpisy:

Share

Dodaj komentarz