Jak dobrze opracować nowy produkt

Jak dobrze opracować nowy produkt?

Przed wprowadzeniem na rynek jakiegokolwiek produktu konieczne jest dokładne zbadanie rynku, by później nie okazało się, że chętnych na zakup nowości nie ma wielu i konieczne będzie wycofanie go po kilku tygodnia od wprowadzenia w obieg. Bezwzględnie najważniejszym i pierwszym ruchem powinno być projektowanie interakcji, czyli opracowanie produktu.

Należy zdecydować do czego miałby on służyć i w jaki sposób miałby przydać się potencjalnym użytkownikom. Postawić trzeba dwa podstawowe pytania: Co produkt ma robić i jak produkt ma to robić. Bez tego nie powinno ruszać się z testami oraz tworzeniem żadnych prototypów.

Prototyp

Jak dobrze opracować nowy produktPrzed jakimikolwiek próbami masowej produkcji należy przedstawić prototyp pewnej grupie potencjalnych odbiorców, a ci z kolei będą musieli ocenić użyteczność rzeczy, które otrzymali do oceny. Za pomocą user experience, czyli doświadczenia użytkownika można dowiedzieć się jakich wrażenia są odczuwane podczas pierwszego kontaktu z danym przedmiotem. Po wstępnym pokazie, w którym powinno brać udział co najmniej sto osób można rozwijać dalej produkt. Wprowadzać ulepszenia oraz poprawiać błędy, które zauważyli testerzy. Zwrócić uwagę należy na wszystkie mankamenty i je naprawić. Wprowadzając produkt do masowej produkcji trzeba zrobić wszystko, aby uniknąć jakichkolwiek przykrych niespodzianek związanych z jego wadliwością.

Usability

Obecnie coraz więcej firm decyduje się na usability szkolenia, aby ich pracownicy mieli większą wiedzę dotyczącą wprowadzania nowych produktów na rynek. Mimo wszelkich starań i tak na rynku utrzymuje się około 5% produktów, które zostały wprowadzone w ciągu roku. Tysiące, jeśli nie setki tysięcy nowości ląduje w koszu już na kilka dni po wprowadzeniu do sklepów. Żadne badania rynku nie dadzą 100% pewności sukcesu, ale dobrze przeprowadzone potrafią uchronić od totalnej katastrofy. Trzeba się liczyć z tym, że wprowadzenie nowego produktu sporo kosztuje, a jeżeli nie będzie się on w ogóle sprzedawał może to oznaczać bankructwo firmy, gdyż problemem nie jest wyprodukowanie czegokolwiek, bo to każdy potrafi, prawdziwym problemem jest sprzedanie tego co się wydarzyło.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *