Idealny plik produktowy

Idealny plik produktowy

Idealny plik produktowy nie tylko pozwoli na zaimplementowanie bazy danych o produktach w porównywarce cenowej lub dowolnej platformie zakupowej lub reklamowej, ale jest też świetnym nośnikiem przekazu marketingowego, dzięki któremu łatwiej zdobędziesz nowych klientów i zachęcisz ich do robienia zakupów w twoim e-sklepie.

Zastanawiasz się, w jaki sposób przygotować taki plik i jakie dane w nim zawrzeć? Oto podpowiedzi:

Idealny plik produktowyPlik produktowy – forma

Formę pliku narzuca platforma, na której zechcesz się reklamować. Najczęściej plik produktowy przygotowywany jest jako plik CSV lub XML. Możesz go przygotować samodzielnie, przy pomocy webmastera (administratora twojego sklepu) lub korzystając z pomocy fachowców, którzy świadczą usługi tego typu.

Plik produktowy – zawartość

Plik produktowy jest czymś w rodzaju bazy danych twoich produktów sprzedawanych w e-sklepie. Powinien więc zawierać wszystkie podstawowe informacje na ich temat. Do informacji tych należą: krótkie opisy produktów, zdjęcia, ceny czy wreszcie oceny użytkowników. W pliku możesz też zawrzeć informacje uzupełniające, które mogą skłonić klientów do wyboru konkretnych produktów. Pomocne będzie więc określenie atrybutów takich, jak popularność (bestseller, hit, etc.) czy ewentualne promocje i rabaty.

Opis produktu

Filarem specyfikacji handlowej pozostaje jednak opis produktu. Jest on tym ważniejszy, że może decydować również o pozycji twojego produktu w wyszukiwarce lub porównywarce. Na pewno skłania też lub odwodzi klientów od zakupów. Na przygotowanie opisów, unikalnych i zachęcających, poświęć więc odpowiednio dużo czasu, bo pomimo popularności grafik i dużego zainteresowania klientów promocjami – to słowa, które do nich kierujesz mają największą moc oddziaływania.

Co poza plikiem?

Pamiętaj, że przekierowanie klienta do twojego sklepu, nie musi skończyć się dokonaniem transakcji. To, czy wykorzystasz potencjał plików produktowych, platform marketingowych czy wyszukiwarek, zależy też od contentu twojego sklepu. Zadbaj o jego przygotowanie pod kątem marketingowym, w ten sposób łatwiej przekujesz reklamę w sukces sprzedażowy.

Więcej informacji na:

Podobne wpisy:

Share

Dodaj komentarz