Social media – czyli o Insta i Fejsie

We współczesnym świecie nie ma chyba człowieka, poza pewnie najstarszą grupą społeczeństwa, który nie korzystałby z mediów społecznościowych. Stało się to bowiem ostatnio szalenie popularne. Szczególnie młodzi ludzie nie wyobrażają sobie dnia bez zajrzenia na przykład na fecebooka, by sprawdzić czy znajomi nie wystawili jakichś zdjęć, a może polubili lub ocenili coś ciekawego. Chętnie też rozmawiają na czacie z przyjaciółmi i nie tylko. Oglądają filmiki, reklamy, czytają ciekawe teksty, grają w gry, zawsze można tam znaleźć coś dla siebie.

Social media skupiają więc codziennie przed monitorami komputerów, smartfonów, telefonów ogromne rzesze ludzi.

InstagramOczywiście facebook należy do najbardziej znanych i lubianych. Kiedyś, właściwie jeszcze całkiem niedawno, rolę tę pełniła Nasza-Klasa, na której wielu z nas szukało kontaktów z dawnymi kolegami z lat szkolnych. Jednak wejście do naszego kraju facebooka spowodowało, że Nasza-Klasa straciła na jego rzecz większość swoich fanów.
Jeżeli chodzi o inne serwisy społecznościowe należy podkreślić rolę You Tube, który zyskuje także coraz większa popularność, również dzięki temu, że udostępniane tu klipy mogą przynosić profity, gdy mają dużą oglądalność.

Trochę inną specyfikę ma serwis społecznościowy instagram ze względu na to, że główną rolę odgrywa tam obraz. Bardzo łatwo można wrzucać tu zdjęcia albo krótkie filmiki oraz wyszukiwać je, „lajkować”, komentować.

Marketing w social mediach

W tym miejscu warto wspomnieć, że serwisy społecznościowe stały się doskonałym polem działania dla marketingu społecznościowego. Reklamodawca ma bowiem szansę na bliższe poznanie potencjalnych klientów, ich oczekiwań i przyzwyczajeń, zaś stały kontakt z nimi pozwoli zbudować bliższą więź. Niestety jednak, reklamodawca musi liczyć się z tym, że na przykład opinie na temat jego produktu czy wypowiedzi, nie zawsze będą pozytywne. Internauci bowiem zazwyczaj bezlitośnie krytykują coś, co im się nie spodoba. Dlatego takie kampanie reklamowe warto dobrze opracować i prowadzić mądrze.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *