Konkurs dla klientów jako narzędzie marketingowe

Konkurs dla klientów jako narzędzie marketingoweKażda firma stara się znaleźć rozwiązania marketingowe, dzięki którym możliwe będzie efektowne pozyskiwanie nowych klientów, jak również zacieśnienie relacji z istniejącymi. Możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, jednym z nich jest konkurs dla klientów.


Ogólnie rzecz ujmując, są to działania, które zapewniają firmie pożądane efekty na płaszczyźnie handlowo-usługowej oraz jakościowej.

Dlaczego warto organizować konkursy dla klientów?

 

Decyzja o zorganizowaniu konkursu dla klientów pojawia się zazwyczaj w przełomowych momentach – wprowadzenie na rynek nowej marki, rocznica powstania placówki itp. Dobrze przygotowany konkurs dla klientów może przynieść wiele pożytku, warto więc uwzględnić to rozwiązanie w planach marketingowych przedsiębiorstwa. Przygotowując konkurs należy zwrócić jednak uwagę na szczegóły – nawet najmniejsze niedociągnięcie może przyczynić się do skutków niepożądanych, z utratą klientów włącznie.

W tym momencie pojawia się pytanie, w jakim celu organizowane są konkursy dla klientów?

 

Zasadniczym argumentem jest w tym przypadku promocja marki, budowa firmowej bazy adresów e-meilowych klientów, a także pozyskanie optymalnej ilości informacji na ich temat.
Warto jednak pamiętać, że konkurs dla klientów może mieć różny charakter – rodzaj i forma przedsięwzięcia powinna być dostosowana do celów, które mają zostać osiągnięte.
Kwestią priorytetową jest w tym przypadku pozyskanie jak największej ilości informacji o klientach, łącznie z możliwością stworzenia bazy e-meilowej – aby to uzyskać należy przygotować przejrzysty i zrozumiały dla odbiorcy formularz zgłoszeniowy, w którym pojawią się prośby o podanie pożądanych danych. Rozwiązanie to umożliwia nawiązanie trwałych relacji zarówno z dotychczasowymi klientami, jak i zupełnie nowymi.
Podstawowe informacje o klientach, dotyczące ich wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania itp., pozwolą spersonifikować faktycznych odbiorców, co w znaczny sposób wpływa na efektywność podejmowanych działań handlowo-marketingowych.
Śmiało można więc stwierdzić, że konkurs dla klientów to doskonały sposób, by nawiązać trwałe i owocne relacje z kontrahentami.
Skuteczne metody wsparcia sprzedaży oferuje Edenred: http://www.edenred.pl/pl/programy-lojalnosciowe-wsparcie-sprzedazy

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *