Direct marketing a prowadzenie sklepu internetowego

Direct marketing a prowadzenie sklepu internetowegoKażdy człowiek jest inny – i każdy właściciel sklepu internetowego powinien świetnie zdawać sobie z tego sprawę. Oczywiście na co dzień każdy z nas generalizuje i uogólnia, a przynajmniej większość z nas, ale gdy w grę wchodzą pieniądze, nasz biznes, w tym przypadku sklep internetowy, bez najmniejszego cienia wątpliwości nie możemy uznać, iż kilkadziesiąt milionów naszych potencjalnych klientów to jedna wielka masa. To pokazuje jednoznacznie, że w działaniach reklamowych trzeba nastawić się na indywidualnego odbiorcę. Nie można swojej oferty kierować do wszystkich ludzi, bo jeżeli coś jest skierowane do każdego, to w istocie nie jest kierowane do nikogo.

Od tej reguły nie ma raczej wyjątków, bo chociaż są produkty i usługi skierowane do dosłownie każdego człowieka – każdy z nas chociażby musi jeść i pić, bez tego nie można żyć, to przecież koncerny spożywcze i sieci handlowe kierują swoją reklamę do różnego typu klientów. Jeden woli tanie produkty, drugi może sobie pozwolić na droższe delikatesy, nie wspominając o tym, że przecież różnimy się od siebie pod względem wieku, upodobań czy stanu zdrowia.

Działania marketingowe

Czyli termin direct marketingu, a więc marketingu bezpośredniego, bez dwóch zdań powinien nas zainteresować. Paradoksalnie wydajemy takie same pieniądze, często mniejsze, i chociaż działania marketingowe są skierowane do mniejszej grupy osób, to tak czy siak wygrywamy na tym. Ilość nie jest najważniejsza w kontekście marketingu bezpośredniego! O wiele bardziej istotne jest to, do kogo kierujemy komunikaty…

Komunikaty internetowe

Jeżeli nasz sklep internetowy oferuje przede wszystkim produkty dla zwierząt – karmę dla psa, legowiska dla kotów czy chociażby pokarm dla rybek, czymś całkowicie oczywistym jest to, że trzeba kierować ofertę, komunikaty marketingowe, po prostu reklamę, tylko i wyłącznie do posiadaczy zwierząt. Na tym właśnie polega direct marketing – na proponowaniu swoich produktów i usług wybranej grupie osób, która nawet jeżeli od razu nie skorzysta z naszego zaproszenia, to bardzo możliwe, że będzie miała nas na uwadze. I przy następnych zakupach będzie wiedziała, iż jest taki sklep internetowy, w którym produkty dla zwierząt można kupić w promocyjnych cenach, a co najważniejsze, bez narażania swojego zwierzaka na nieprzyjemności. Działania w zakresie direct marketingu zlecić można wyspecjalizowanym agencjom. Jedną z przykładowych jest: www.directchannel.pl.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *