Content marketing – na czym to właściwie polega?

Content marketing to stosunkowo nowa strategia marketingowa. Dzięki niej firma ma trafić do ściśle określonej grupy odbiorów, dzięki odpowiednio wyselekcjonowanym treściom. Takie działania sprawiają, że odbiorca wykształca u siebie pewne przyzwyczajenia, wiąże się emocjonalnie z reklamowaną marką. Drugim zadaniem content marketingu jest zbudowanie dobrej pozycji w  wyszukiwarkach internetowych.

Jakie narzędzia wykorzystuje się do content marketingu?

Content marketing - na czym to właściwie polega?Głównym kanałem informacyjnym jest Internet. Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć blogi, videoblogi, ebooki, artykuły sponsorowane. Nie można ignorować wielkich możliwości, jakie dają portale społecznościowe, choćby Facebook i Twitter. Niebagatelną zaletą tej strategii marketingowej jest to, że potencjalny klient często nie zdaje sobie do końca sprawy, że ma do czynienia z reklamą. Dlatego łatwiej przyswaja wszystkie treści, które chcemy mu zaproponować. Musimy naprawdę wyróżniać się z tłumu podobnych ofert na rynku…

 Nie ma róży bez kolców…

Pomimo oczywistych zalet content marketing posiada też szereg wad. Osiągniecie odpowiednich wyników przy użyciu tej strategii marketingowej nie jest tak proste jakby to mogło wyglądać na pierwszy rzut oka. Po pierwsze w Internecie przeciętny użytkownik zalewany jest masą treści różnej jakości. Musimy bardzo się postarać, aby wybrał właśnie nas i zechciał nam poświęcić swój czas. Trzeba też poświęcić sporo czasu na tworzenie ciekawych treści, wypromowanie bloga może trwać nawet dwa do trzech lat. Oczywiście zdarzają się błyskawiczne kariery w sieci, ale należy nastawić się na długą i żmudną pracę. Trudno też obiektywnie ocenić, jaką skuteczność ma nasza kampania marketingowa.

Maksimum efektów

Aby mieć całkowitą pewność, że nasze działania marketingowe będą skuteczne, warto content marketing uzupełniać inną strategią marketingową. Aczkolwiek content marketing ma przed sobą wielką przyszłość, zwłaszcza jeśli reklamodawca chce dotrzeć do najmłodszego pokolenie, które nie wyobraża sobie normalnego funkcjonowania bez Internetu.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>