Afiliacja się opłaca

Afiliacja się opłacaMarketing afiliacyjny to podejście, w którym wykorzystuje się sieć partnerów do promowania swoich produktów. Mechanizm działania czegoś takiego jest bardzo prosty, ponieważ opiera się zwyczajnie przez polecenie produktów przez podmioty trzecie, za co dostają określoną prowizję, jeśli tylko polecenie zakończy się dokonaniem zakupu.

Tego typu działania są znane także poza Internetem i w ten sposób działa wiele branż, na przykład przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych czy telewizji kablowych. W warunkach Internetu ma to jednak znaczenie znacznie większe.

Zaufanie do znanej marki

 Internauta nauczył się już, czym jest reklama i dobrze wie, że jej wartość pod względem informacyjnym jest raczej ograniczona. Mówiąc prościej, klient nie ufa reklamie, ale ufa znanym przez siebie podmiotom. Największe zaufanie ma się oczywiście do rodziny i przyjaciół. 2/3 internautów przyznaje, że kupiło coś ich polecenia. Niewiele mniej osób skorzystało jednak też z produktów polecanych na forach internetowych czy na różnego rodzaju blogach przez znane im osoby. Jest to znakomity sposób zwłaszcza na zdobywanie nowych klientów przez podmioty mniej znane, na przykład przez słabo rozpoznawalne sklepy internetowe, ponieważ subiektywna renoma elementu polecającego produkty jest im udzielana w trakcie transakcji.

Znikome koszty

 Marketing w ujęciu afiliacyjnym generuje dwa rodzaje kosztów. Pierwszy z nich to oczywiście prowizja związana z koniecznością wynagrodzenia podmiotu, który doprowadził do sprzedaży produktu czy usługi. Jest to jednak koszt, który by nie powstał bez pojawienia się przychodu, więc można go wręcz zignorować w rachunku zysków i strat takiego podejścia. Na tym w zasadzie koszty mogą się skończyć, chociaż warto jest też zaoferować swoim partnerom jakieś materiały marketingowe, by ułatwić im promowanie produktów. Zazwyczaj oznacza to kilka grafik przyciętych na ich potrzeby oraz podobnie banalne i tym samym bardzo tanie zabiegi. Jedynym problemem jest posiadanie odpowiedniej sieci partnerów, ale to kwestia na inną okazję.

Więcej o marketingu afiliacyjnym można przeczytać na stronie: http://performance360.pl/

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>